Jag brukar ha tvn på i bakgrunden...oavsett om jag jobbar eller städar eller gör nått annat. I förmiddags var det Oprah på i bakgrunden...riktigt inspirerande. Programmet var typ nr 100 som handlar om "the secret" men samtidigt så är det väldigt inspirerande. För jag tycker att det till stor del stämmer..., vissa saker i livet kan man inte rå för, ibland händer dåliga saker till bra människor. Men hur man hanterar allt är det som avgör vilket typ av liv man har & vilken livskvalité det livet har.

Jag har haft många motgångar i livet...senaste året bara så har det hänt mycket. 2008 har varit sjukdomens år... 2 nära o kära med cancer, en annan vän som blev inlagd i nästan två månader utan att de hittade felet & för mig själv har det varit lite lindrigare med förkylning efter förkylning nu under hösten. Mitt företag har även det haft motgångar...mycket tekniskt som inte fungerat & mailen har inte heller den fungerat som den ska vilket har lett till mycket huvudvärk & MYCKET MYCKET extra arbete.

Men det gäller att blicka framåt & hitta det positiva i röran. När det gäller jobbet så kan det bara bli bättre...tror inte att det finns nått mer som kan gå sönder nu (2 digital kameror, hårdisk, virus, internet osv...jag har redan gått igenom allt det där). Man får sätta upp små mål på vägen att ta sig till.

För ett  år sedan hade jag inte trott på allvar att jag skulle vara här nu...jag hade bestämt mig för att satsa på mina idéer på allvar...men det har gått långt ändå =) Nu ska jag minsann med göra en sån där tavla som gästerna på Oprah hade med sig... ska sätta den på insidan av nått skåp...hör av mig om den fungerar :)

Kommentera

Publiceras ej