Ja jag antar att ni mina kära läsare vill veta allt om svininfluensan...så jag har gjort efterforskningar åt er & fått reda på en hel del... bl.a att dödligheten tros ligga på 0,5%, men allt jag tagit reda på får tyvärr inte plats i detta inlägget så jag tänkte mest svara på den mest förekommande frågan... dvs det som jag antar ni oroar er mest för kära läsare...

Jag hittade en hemsida (www.krisinformation.se) där det står en massa info...visste ni förresten att influensan heter ah1n1?

OK... här kommer dagens fakta: 

Jag är sjuk i influensa - kan jag smitta mina grisar?

 
Man vet inte ännu om grisar kan smittas med den nya influensan men det är möjlligt att det är så. Har man grisar och drabbas av influensa själv bör man undvika kontakt med grisarna om det är möjligt.


#87

 

Källa: Jordbruksverket, Statens veterinärmedicinska anstalt



Så mina kära läsare håll er borta från era svinastior!

Jag skulle vilja lägga till,,..frågan om vilka barer/uteställe som räknas som svinstior beräknat på hur många svin där är bland besökarna..? Löper man större risk att bli smittad exempel på ställena i Sthlm eller är riskerna större i Malmö? Jag har nog stött på en hel del som varit smittade av det jag nu i efterhand inser var svininfluensan...även om det nu visar sig att det var innan denna smitta upptäcktes som influensa.



Nej, nu får det vara nog!
Godnatt!

Kommentera

Publiceras ej