Dagens fascination handlar om megapixlar... jag har inte tänkt på dem så mycket innan... men det är ganska intressant egentligen...

Jag skulle köpa ÄNNU (den tredje på 2 år) en kamera för nån månad sedan. Så jag gick till affären & valde såklart den som var sötast... en blå kamera... eftersom rosa var slut... haha... annars brukar jag vara lite utav en prylbög eller vad det nu kallas & jag gillar teknik...gillar att veta att jag köpt nått bra & det får gärna finnas en massa kul funktioner på det jag köper med... men när jag skulle köpa kamera föll jag för designen före allt annat.

Kom hem med kameran & upptäckte att jag inte var nöjd med den... den kunde ju inget... & bilderna var inte tillräckligt bra heller. Så jag åkte tillbaka med kameran... & det slutade med att jag köpte en som var tre gånger så dyr & (upptäckte jag nu) har en himla massa megapixlar... 10 megapixlar... så nu undrar jag... vad gör dessa mega pixlar?? & varför är alla så intresserade av att veta hur många megapixlar man har?? Jag kan avslöja att om man är typen som inte får med huvudet på personerna man fotograferar så hjälper det inte hur många megapixlar man har...huvudet är borta ändå... dvs... man blir inte en bättre fotograf även om den delen som finns med på bilden blir skarpare & snyggare.

Blir livet roligare med fler megapixlar?? nja... men det är ganska kul att springa runt o ta extrema närbilder på saker... så en viss charm har dessa megapixlar... ;P

2 kommentarer

Marika

31 Mar 2009 15:57

Dessa pixlar gör ju bilden skarpare och bättre i färgen:-) Filmen var väl ok, inget ja skulle vilja kolla på bara sådär. Men bra med fakta fanns de i den!

Petra

31 Mar 2009 19:51

fin bild :)

Kommentera

Publiceras ej