Det är nu jag skulle vilja bombadera er med bilder...men jag har inte så många digitalt. Så bilderna får komma under ett annat inlägg. Som liten var jag alltid väldigt påhittig, kommer ihåg en sommar då vi var på semester med Fröken Å & hennes familj, hon hade inte packat några leksaker alls med sig.

"Nee, vi hittar nog på nått ändå" hade hon sagt till sin mamma. Haha...så sant, hittade på saker det gjorde vi & kul hade vi.

Jag testade alla möjliga olika aktiviteter som barn, Balett, schack, teater, kör, dans, blockflöjt, bollsporter (Såååå verkligen inte något för mig). Men det var kul att prova på lite olika. Det roligaste var ändå att skapa saker, ovsett om det var danser, teckningar/målningar eller kläder. Jag älskar fortfarande att skapa saker & ting & att inspirera.
Det fanns olika saker jag samlade på, bokmärken, bilder, frimärken, dockor & så vidare....Numera samlar jag inte på något...ja det skulle väl vara filmer till barnen i så fall.

Jag minns mycket från när jag var liten, minnen om lite allt möjligt. Jag minns att jag ville ha långt tjockt hår...men mitt ville inte alls växa...frustrerande... Kanske är det därför jag knappt vågar klippa det nu? Jag minns mina blå klackskor...som jag fick ha bomull i längst fram. Jag minns....klappkräm...haha... :-)

Då undrade jag alltid över hur bra jag var, om jag dög om jag var tillräckligt. Nu har jag en annan bild av mig själv. Ingen annan kan definiera mig & bestämma över vem jag ska vara, det är upp till mig vem jag vill vara. Så med dessa kloka & sanna ord avslutas inlägget... =)

 
Älskar denna typen av gamla barnböcker som är så fint illustrerade..

Lite musik från dåtiden:

1 kommentarer

lisette

29 Dec 2010 10:57

tack ska du ha :)

Kommentera

Publiceras ej