Vi har haft en underbar jul i dagarna fyra....♥
.
.
Barnen har blivit bortskämda men även fått lära sig att dela eftersom de fått många klappar gemensamt, vilket är mer än perfekt. Tomten lyckades dessutom snickra ihop ett Wii i verkstaden och en tv till det blev det med, flitiga nissar ;) & själv råkade jag ut för en givmild tomte med siktet inställt på att fullfölja önskelistan, perfekt :-)
Massvis med julmat, en del gröt och ännu mera paket .♥. det enda som verkligen uteblev var snön.
.
Igår blev det småshopping på rean och sedan biobesök i Lund. Vi såg Alvin o gänget 3....barnen älskade den, jag älskade den inte. Men det fanns liksom inget annat fiffigt att se....Happy feet 2 gick med....men me tanke på hur tråkig den första var så måste tvåan vara värre gissar jag.
.
.
Tid till att fixa med pojkarnas rum har jag haft...det är inte helt klart men det närmar sig. SNYGGT är det och pojkarna älskar det. Själva rummet är en liten flirt med tiden som varit. Jag kände att jag ville gå tillbaka lite och förenkla. Tänk er tiden när "indiana jones", "narnia" och liknande äventyr var i barnens sinne och tankar, allt var möjligt. Jag vill att sovrummet till barnen ska vara rofyllt, inspirerande och framförallt tillräckligt "tråkigt" för att inspirera deras egna tankar till att fantisera bort i olika sagor och äventyr. Jag ogillar starkt att få det hela serverat på ett fat direkt, ni vet barnrum med massvis med intryck, rörigt och skrikigt. Färger är kul och jag hade mycket väl kunnat inreda deras rum mer färgglatt men i deras rum nu blev det mer nedtonat eftersom jag tänker lite mer bakåt. Sovrummet är den platsen de kommer efter en dags lek på dagis eller hemma i lekrummet och bara kan slappna av och vila. Det finns plats för tv & böcker, en liten låda lego men inget annat, resten av leksakerna får snällt vänta i lekrummet.

Kommentera

Publiceras ej