Vi fick minsann lite finbesök framåt kvällen idag av syster och hennes make. Barnen tjatade om detta så fort de vaknade imorse. Frågan var om det inte ändå var kväll snart? Det var det inte. Men sen kom kvällen tids nog som det sig brukar och barnen fick en monopolpartner :o) De har pippi på monopol...och har 3 olika varianter utav monopol...
 
Grillade vita spetspaprikor i ljuvlig röra med vitlök, soltorkad tomat & pesto. En förbättrad version av Speca më djath...har använt mozzarella istället för vitosten för jag hann inte iväg till affären, så man tager vad man haver.. 
 
Att köpa tomater är nästan som lösgodis vid denna tiden på året ;)





 
 
Pite med spinaq (filodegsliknande knyten med spenat i). 
 
Vi körde på balkan-möter-Italien på dagens middag....blev lyckat och får provas fler gånger. Favoriten Speca më djath fick en lite ny twist som passade den utmärkt. Tänker ta resterna och göra omelett med imorgon...kommer bli så gott ♥
 
Nu ska det sista fixas inför skolstarten imorgon. Ska bli skönt att komma igång med rutinerna igen men samtidigt känner jag att jag hade behövt lite längre semester, den där känslan utav att vara utvilad har jag inte kännt på länge. Den känns långt borta helt enkelt. Men jag hoppas att när hösten äntligen blir planerad klart med jobbet att man i alla fall kan slappna av lite. 


LOVE the weeknd... 

/XoXo 
 
djath, drunk, in love, next, speca, weeknd,

2 kommentarer

Anita

18 Aug 2014 07:11

Härligt!

Diana DeMarkey- LiveYourDreams!

18 Aug 2014 09:12

Åh tack för tipset, vad glad jag blir. Oj okej, bra att veta så vi kan måtta ordentligt.Var sugen på den undre men vi får nog se, har länge funderat på den som du nämnde men den undra passade så bra till när hon börjar skolan om 2 år. Tänker jag för långt fram? haha

Jag gillar din header, så fin.

Kommentera

Publiceras ej