Ovanför mitt tak för några dagar sedan
 
Det kan erkännas att det varit lite dåligt uppdaterat, men men vi har haft fullt upp. Tiden räcker inte alltid till och det är väl det som verkligen känns av för tillfället. Mycket att göra men lite tid att göra det på., lite måsten, lite sådant man frivilligt tagit på sig att hjälpa till med. Och i slutändan har jag fortfarande inte hunnit ta en vinkväll med fröken Å & höra senaste skvallret eller ta den där afterworken som vi planerade i typ slutet på maj. 

Att påstå att man inte hinner med något är egentligen lite av en lögn...jag menar även människor som får tusen saker gjorda om dagen...presidenter och annat har inte mer än 24timmar om dagen. Det handlar om att prioritera...och vara nöjd med de val man prioriterar. Själv tänker jag mkt framåt, sätter upp små mål längre fram och har inte riktigt tid med att stanna upp och distraheras av sådant som i slutändan inte leder mig dit jag är på väg.
 
Men det är frustrerande att inte vara exakt vart man vill vara...det går inte att carpe F**in Diem om man inte orkar med nuet. Det är illa nog att få orken att räcka till som ensamstående men när det dessutom är omorganisering på jobb och det går allt annat än smidigt....ja då blir det mycket energi som försvinner. 
 
Så med andra ord: 
 
Prioritera...börja med allt som ger mer energi än det tar. Det är alltid en bra start ;) Jag brukar alltid försöka få plats med en massa kuligheter i planeringen.


 
 
 

Kommentera

Publiceras ej