Jag råkade få syn på en bild på Hovs Hallar och insåg direkt att barnen skulle älska stället. Så dagen efter packade vi ihop oss i bilen och styrde dit med hjälpa av GPSen. Det var fantastiskt, massvis med stenar som barnen kunde hoppa, studsa och klättra på. Vi hade fler utflykter planerade så vi stannade inte så länge, men kan absolut tänka oss ett besök igen inom snar framtid. 
 
Det var lätt att hitta, lätt att parkera och lätt att ta sig ner till stranden om man hade sneakers på sig. Strax ovanför stranden fanns en kiosk. Vi får se om det blir lite halvmulet nån mer morgon så vi kan åka dit., jag kan tänka mig att pojkarna nog helst vill kunna leka o skutta ifred utan att behöva tänka på om man stör någon under tiden. Dessutom är havet som bäst när det är lite mulet och stranden inte är överfylld av besökare. 
 
Efter Hovs Hallar besökte vi Nimis (lätt överskattat och frågan är väl om det finns nån olycks statistik på vägen dit?) Kommer inte göra om det sistnämnda då det inte riktigt var värt besväret & svindlande att ta sig ner dit och tillbaka upp. Sen var minstingen och jag inne om Höganäs outlet och fyndade nya koppar. Mon Ami till mig och pojkarna fick från Arabia. 
 






 






En av favoriterna att klättra upp på, dock får man vara försiktig om det regnat då stenarna blir väldigt hala när de är blöta.
 
 
 
Hovs hallar, havet, kusten, skåne, strand, utflykt,

Kommentera

Publiceras ej