Såå...jag var en av de få i min bekantskap som verkligen inte föll för böckerna... tyckte de var tråkiga, upprepande, dåligt språk och allt hände så "lägligt". Jag intalade mig själv att jag ju ändå är en mera visuell person... jag älskar film! Jag är en sådan en som vältrar mig i filmer så fort det finns tillfällle, från hela världen eftersom det annars fort blir tråkigt. 
 
Anyway...jag tvingade mig igenom böckerna dels med förhoppningen att de skulle bli bättre och dels för att det ändå på någotvis tillhör allmänbildningen med tanke på hur stort det blev. Så blev det klart att Jamie Dornan som spelade sheriffen i Once upon a Time skulle spela mr. Grey...då tänkte jag att det kan nog bli bra det här. Så jag hade ändå en gnutta hopp om filmen. 
 
 
 
Men nej nej nej....det bästa med filmen är utan tvekan soundtracket...( "earned it" med the weeknd har gått på repeat härhemma under våren). Miljöerna man har valt att filma i är med relativt ok annars är det ett ganska så platt fall. Med tanke på att hela storyn bygger på en osannolik dragning mellan Anastasia & Christian så blir man besviken på avsaknaden av kemi mellan skådespelarna., det slår inte direkt gnistor och då blir hela storyn relativt oförklarlig. 
 
Jag tycker inte att Jamie Dornan lyckas övertyga som mr.Grey...det saknas ett djävulskt flin och nån form av edge... han är lite för ointressant helt enkelt. Anastasia har djupa påsar under ögonen redan innan hon träffat mr.Grey först trodde jag det var nån feministiskt tänkande med att visa skavanker o allt... men sen mindes jag handlingen och kunde slänga den teorin åt sidan relativt fort. 
 
Filmen är lite för slätstruken, det finns en viss dynamik i kontraktet och hur skruvat det egentligen är...hur skadad Christian egentligen är som försvinner i filmen. Att filmen dessutom är två timmar lång... det är på tok för länge för det hela. 
50 shades,

1 kommentarer

Anonym

21 Jun 2015 01:09

Böckerna var läsbara men håller med dig att det upprepar sig o verklighetsförankringen är lika med noll. I filmen så fattas all kemi som kan tänkas finnas mellan två personer som påstås vara så attraherade av varandra och vid vissa tillfällen kändes det bara pinsamt. Ofta att en 21 åring är oskuld o aldrig hört om t ex bdsm... lever hon under en sten? Håller även med att skådespelarna borde vara några andra. Jaime är inte den mest manliga varelsen jag sett men smaken är som baken! Lite för pojkaktig för min del. Hade föredragit en hunk istället! Håller även med att bruden som spelar Ana verkar ha varit uppe i ett helt år innan hon ens träffar Christian! Finns bättre böcker än dessa och det kommer säkert ut fler filmer med samma stuk som kommer vara bättre. Helt klart besviken!

Kommentera

Publiceras ej