Minstingen hjälper till med planteringen
 
Regnet smattrat utanför och jag gör mig redo för ett möte som strax ska gå av stapeln. Men innan jag stressar iväg filosoferas det lite över trädgården. Det känns som om det är rätt tid för det nu. Jag vill inte ha den typen av trädgård där ALLT dör ner på hösten och inte återkommer förrän på sena våren. Nej, jag vill gärna ha en stomme av vintergrönt som finns året om. Speciellt i rabatterna ut mot gatan så vill jag att det ska finnas en viss dynamik året om. Därför har jag bland annat valt att plantera vita rhodhodendron samt en del buxbom där. 
 
Äldsta sonen myser i äppleträdet
 
 
Men jag ska hitta fler favoriter & mera höstfint. Så jag gör upp små listor på vad som ska planteras och var det ska planteras. För varje säsong som går nu ändras det i trädgården, det fanns inte så mycket olika sorter av växter och blommor här när vi flyttade in så arbetet går långsamt framåt. Försöker se vad som trivs, hur det trivs och få det att gå ihop med färgschemat jag har i mitt huvud. 
 
Lite från min trädgårdsinspo på pinterest
 
planera, trädgård,

2 kommentarer

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.

10 Nov 2015 13:50

Det skulle verkligen vara så fint med en trädgård som "blommade" året om. Jag har tyvärr allt annat än gröna fingrar....

Tack för tips! Har provat sådana geldynor för länge sedan. Skulle kanske leta fram dem och göra ett nytt försök.

Hoppas du har en bra start på veckan!

starsinlife.blogg.se

13 Nov 2015 02:13

Fina bilder

Kommentera

Publiceras ej