Känner mig så nöjd med mitt senaste hårvårds inköp. Det var ett tag sedan jag testade Redkens produkter, över sommaren har jag haft cristallisté från Kérastase samt en inpackning från Lee Stafford (luktade ljuvligt men hittar den inte längre). MEN...så kommer höst & vinter och håret får andra behov. Mitt tunna nordiska hår trasslar sig lätt och blir elektriskt. 
 
Jag har höga krav på schampot eftersom mitt hår är supertunt och lätttrassligt samtidigt vill jag inte att det ska bli fett för fort. Glatt överraskad av Redkens fullbody, schampoot ger mig volym jag länge saknat, jag behöver inte föna och styla i evighet med detta utan kan känna mig redo ändå. Positivt överraskad av båda Redken produkterna. 

Flaskorna till Redken produkterna är i detta fallet härligt gröna, halvmåne formade och greppvänliga med lite räfflor som gör att de inte så lätt glider ur handen när man står i duschen. De löddrar bra och känns lätta att fördela i håret. 
 
Orifludos hårmask är ljuuuuvlig. Den är kryddig, vaniljig med en muskbas till doften. Konsistensen är tjock nästan lite lyxig med skimmer av guld i. Mitt hår blir mjukt, lättarbetat och inte så elektriskt som annars med denna. En svag doft stannar kvar. En perfekt höstprodukt. Blir lite nyfiken på övriga produkter från dem. 

Du hittar dem alla till bra pris på 
balsam, body, full, hår, nordic feel, orifludo, recension, redken, schampo,

1 kommentarer

Maj Svensson

24 Jan 2017 09:46

Var har du hittat Redken shampo den gröna flaskan för tunt hår? Har letat överallt men bara hittat på ett ställe för över 350 spänn, vilket jag tycker är för dyrt.
Kan du hjälpa mig?
Vänligen Maj Svensson

Kommentera

Publiceras ej