Det har äntligen börjat bli klart. Eller ja ett tag, det är bara lite småfix kvar som att hitta den perfekta handdukstången och knoppar till skåpet jag återanvänt till att ställa handfatet på. Tanken var att badrummet skulle ha lite 20-tal över sig utan att för den sakens skull vara omodernt. Jag valde länge mellan riktiga "subwaytiles" och dessa som det slutligen blev. Men jag gillar dem...även om jag är väldigt svag för subwaytiles med. 
 
Detta rummet fick ta sin lilla tid innan det blev klart, det samlades in alla detaljer och så nöjde vi oss med badrummet uppe sålänge. Nu är det verkligen en liten oas, det bästa är att när man låser om sig därener så är det totalt lugn... inga barn som kivas, ingen diskmaskin som brummar eller annat. Perfekt. Det är min pappa som hjälpt till och ordnat med så att kakel, klinker, golvvärme etc kommit på plats. Detta var världens absolut tråkigaste rum innan dess. Nu är det ett hemma spa :o)
 
 
 
:
Q2 2014 Image Banner 468 x 60
 
 
 
 
Är barnsligt förtjust i de stickade korgarna & de fina lysknapparna...
 
 
 
 
Banner 468x200
 
 
 
 Dessutom innebär det extra rummet en liten läshörna...visst sitter jag helst uppe och läser men medan man väntar på att jacuzzin ska fyllas upp kan jag mycket väl tänka mig att sitta i korgstolen med en bra bok. Bredvid korgstolen skulle det kunna rymmas en liten vinkyl... vi får se. 
 
Den svarta möbeln som tvättfatet står på var innan ett större skåp som vi återbrukade och målade svart. Jag hittade det i en av köp och säljgrupperna på facebook, den var då vit och mycket större så det fick sågas en del för att få den i lagom format. 
 
 
Ljuskronan var det första som köptes till badrummet innan allt annat & mattan det sista. 
 
Längst inne i hörnet är en dusch...inser att jag inte fick någon bra bild på den...den har ett brett duschhuvud fastmonterat och belysning i taket. 
 
Innan invigningen av badrummet var jag på den nyöppnade Ritualsbutiken i Kristianstad och fyllde på lagret ordentligt med väldoftande produkter från dem...såg dessutom att de hade några nya boxar med dusch skum, hudkräm etc...i min favorit doft,...får nog beställa hem lite till jul. Den gröna här på bild doftar ljuuvligt. Ville inte vara utan den så den står på kontoret numera. Får nog köpa en till och ha i väskan :)
 
 
Branding - Hammam 728x90
 
 
 
20 tal, badrum, hemmaspa, rituals, subwaytiles, svart, vitt, återbruk,

2 kommentarer

Maria

21 Oct 2015 22:08

Så fint badrum...härligt.
Maria

thaipinnen

22 Oct 2015 13:57

super fint!

Kommentera

Publiceras ej