Måndag här. Hela långa dagen. Oerhört grå dag idag men, fick tränat handlat lite mat och har redan planerat middagar för två dagar (kan vara rekord). Jag liksom fryser till is i hjärnan... tänker att jag ska inspireras i mataffären och komma på geniala idéer om vad vi ska ha till mat... det slutar oftast med att vi kommer hem och saknar en hel del ingredienser. 

Men så var jag och träffade en dietist nu för inte så länge sedan för att få rätt på allt i matdjungeln. Det har varit oerhört frustrerande och träna utan att få resultat samtidigt som magen inte riktigt blir nöjd i ekvationen heller. Så nu finns det en plan som redan verkar fungera bättre än innan. Tror mitt problem med är att jag kan fuska då och då... men därför gör det för ofta. Rent teoretiskt så kan jag ex äta vete & laktos lite då o då utan att det blir problem... mitt problem blir bara att det blir för ofta och därför inte blir bra alls. 

Jag var lite osäker innan mötet hur hon skulle pussla ihop det., jag hade mina listor (ofcourse) med mig som hon fick utgå ifrån och så hittade vi alternativ där utifrån dem. Egentligen var nog nästan allt sådant jag redan visste, men att höra någon annan säga det så blev allt så självklart. Så nu är jag on my way till ett enklare matliv haha ;) vad cheesy det låter... men i alla fall ser fram emot att slippa stressen över vad vi ska äta varje kväll... ska börja planera det lite bättre så blir det ett moment mindre att stressa över i mataffären ;o)

1 kommentarer

Cissi

09 Dec 2016 14:28

Håller tummarna för att det ger det resultat du önskar :)

Kommentera

Publiceras ej