Vi har haft en riktig otursmorgon här. Började med att vi försov oss & mitt i all stressen insåg vi att skolan ska fira nobeldagen idag. Vilket betyder att barnen gärna fick vara finklädda. Ja det ville ju inte minstingen, eller jo han ville vara finklädd men ratade allt jag tog fram. När vi äntligen hittat en lagom fin skjorta så rusade vi ut till bilen för att köra iväg fort mot skolan... 

Det var bara det att bilen inte alls höll med. Den var morgontrött och hade ett nytt fiffigt meddelande om problem med ABS..., tja tänkte jag det är inte minus och inte halt så vi kan nog köra till skolan... hann bara till vägen bredvid våran innan det kom fler meddelande och den inte längre gick att styra. Så där stannade den. Mitt bland allt kaos på vägen (de bygger en tågstation så det är mycket större trafik på vägen just nu med material till stationen som invigs på söndag. 

Fick bogsera bilen hem till mamma & pappa där den nu återhämtar sig den lilla luringen,. så nu sitter jag här och fryyyyster fortfarande... måste nog elda lite. Letar klappar på nätet med tanke på att det kanske inte går att köra någonstans för o shoppa dem, ja inte nu i alla fall... skulle så gärna vilja ha känslan av att nästan vara klar i alla fall. 



Har hittat dessa favoriter på Ellos      skulle gärna vilja ha en mörkgrå lagom skrynklig linneduk. Hade passat fint hos oss :o) sen gillade jag även grytunderlägget... hur ofta hittar man snygga sådana liksom? Och ljusstaken var på 30% rabatt idag... fanns i fler storlekar, detta var den stora, är allt lite förtjust i den. 
 

Kommentera

Publiceras ej