Har länge velat ha små fjäderblommor till riset, men har haft svårt att hitta i rätt nyanser och så. Vad gör man då? Sätter sig ned och gör egna såklart! Det är ett pyssel som inte kräver så många ingredienser, tålamod är kanske det man behöver mest av. 



Jag valde spräckliga fjädrar som inte var så långa, hade jag istället använt "vanliga" hade jag klippt av dem en bit då de brukar vara lite för långa för att passa som blommor. Möjligen nästan halverat dem och använt själva toppen av dem om jag skulle tagit vanliga påskfjädrar. 

Vad man behöver:

Fjädrar 
Ståltråd & något att knipsa av den med (jag använde en smyckes ståltråd som är lite tunnare så den även gick in i pärlornas hål). 
Pärlor om man vill ha dem i mitten. 

Man gör helt enkelt som så att man placerar 4-5 fjädrar mellan fingrarna och försöker få dem att spreta åt olika håll och sedan virar ståltråden runt dem. Lättast tyckte jag det var när jag fin justerade dem efter att jag lite löst virat tråden runt dem. Efter det trädde jag tråden genom pärlan och placerade den i mitten av "blomman" tog lite mer ståltråd runt = klart! 

Tänk på att lämna en liten tråd kvar så man har nått att fästa blommorna med i riset :) 

 


 
diy, fjäderblomma, fjädrar, pyssel, påskris,

Kommentera

Publiceras ej