Därav riktigt dålig uppdatering...

Men men...

Dessutom fattas inspirationen för tillfället... det har varit så ett tag... så i förrgår....kom den tillbaka... lite =) Jag inspireras av allt & inget... Det kan vara andra människor... men jag gillar inte den typen av människor som försöker ge illusionen av att allt är perfekt...de är ganska tråkiga för & vara ärlig... då samtalar jag hellre med någon som har lite defekter här o var...haha... :P våga bjud på dig själv lite... våga vara ärlig. Jag tänkr mycket... & funderar just nu över hur man passar in... för jag bryr mig inte spec mycket, jag är den jag är... take it or leave it... jag är ju bara jag & jag kan inte vara någon annan. Men i den lilla byn som vi nu har vårt hus i så verkar alla vara så upptagna av att få allt att se så enkelt & bra ut. Alla mår bra, är lyckligt gifta & bla bla bla.... ja tills den dagen då någon annonserar att de ska skiljas då förstås... & alla är lika chockade. Och så fort någon inte är som normen.... så måste den personen hållas på lite avstånd. Det krävs inte så mycket för att man ska sticka ut.

Det räcker med att något är ANNORLUNDA... det himlas med ögonen när pappan som är pappaledig försöker uppfostra sina barn. Det himlas med ögonen när min son hostar på öppna förskolan (han har astma....det är inte direkt som om jag kommit dit med ett smittsamt barn heller). Det är mycket himlande med ögonen...Ja ni.....jag undrar vad jag gett mig in på... Men det finns en o annan solstråle mitt i allt tack o lov :D  de flesta är trevliga en o en... men i grupp blir det bara som en negativ spiral... & man förstår saker som till exempel... hur nazi-tyskland kunde utvecklas... (ok... det sista kan ni se som ett skämt haha...., men jag kunde inte låta bli att skriva det).

Ja nästa vecka får vi väl se... Jag hoppas på en härlig vecka i lilla byn :) än har jag inte gett upp hoppet.

Kommentera

Publiceras ej