MÅNDAG... 50% av barnen är krassliga & vädret har gått från fenomenalt varmt & soligt till lite mulet o möjligen aningen kallare. Men det är ganska så ok, det är skönt med lite variation & mer blir gjort i huset när det inte är så soligt ute. X antal maskiner tvätt är gjorda & så kom min nya städsvamp idag haha... *excited* den är seriöst helt magisk. Måste genast beställa fler. Älskar bra städprodukter denna kan nog vara fiffig till den öppna spisen på de inbrända på glaset som är så svårt att få bort. 

Håller annars på att inventera lite här, nyårslöftet var ju att inte slänga så mkt mat i år. Så när tiden finns över gås det igenom kyl, skafferi, frys & frysskåp. Till frysskåpet har jag gjort en liten piffig lista som jag tänkte att man kunde fylla i när man tar det sista... för jag köper helt fel frysvaror... antingen har vi inget eller så har vi allt i överflöd... som ex... barnen älskar vitlöksbaguetter på helgen... antingen har vi inga eller så är där typ 5 paket... samma med allt annat in princip....3 öppnade påsar med falafel... juhupp,.. denna veckas vardagar ska det bara lagas från frysen,,, kompletterat med färskvaror till sallad & tillbehör. 

Andra saker som ska gås igenom enligt min Konmari lista:
Uteleksaker står på tur. 



 
 

Kommentera

Publiceras ej